Aktualności

Sprzedaż opon w 2017 roku

Wzrost w segmencie aut osobowych, dostawczych, SUV i motocykli

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 7%. W tym rośnie także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+9%) i lekkich dostawczych (+4%). Warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę sprzedaży opon zimowych, aż o +11%. Utrzymuje się także trend wzrostowy dla opon całorocznych (+29%) i motocyklowych (+25%).

Polska nadal wykazuje wyższe dynamiki sprzedaży opon w porównaniu do danych europejskich – pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy. Zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i średniej to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg – lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców – wskazuje Rafał Spirydon, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

[+dr.title+]

– W naszym klimacie używanie właściwych opon w trakcie jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej słoty może zdecydowanie skrócić drogę hamowania i niejednokrotnie uratować ludzkie życie. Kierowcy zaczynają doceniać markowe opony, bo przy stale rosnącym ruchu drogowym dają one większy margines bezpieczeństwa dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon notuje stabilne poziomy sprzedaży:

[+dr.title+]

– Sprzedaż opon w Europie w utrzymała się w 2017 roku na stabilnym poziomie – co przekroczyło założenia formułowane na początku roku. Martwi nas spadek sprzedaży opon do pojazdów rolniczych – zwłaszcza, że systematycznie rośnie import w tym segmencie – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.

Źródło: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego